mandag 25. januar 2010

Sosial web 1

Kan vi nytte ulike nettsamfunn i vår pedagogiske verksemd? Mi erfaring med nettsamfunn brukt i undervisninga begrensar seg til små filmsnuttar henta på Youtube, for å kvikke opp eit tema og skape variasjon. Om eg hadde hatt mi eiga klasse, hadde eg nok nytta Youtube som utangspunkt for tema, som instruksjon, - her trur eg det kun er fantasien og ein viss porsjon nettvett som set grenser for bruken. Å nytte andre nettsamfunn har ikkje komme føre meg, så her blir det å starte heilt frå 0. I haust fekk dei eldste elevane ved skulen vise læraren sin korleis dei nytta Nettby.no. Med stor entusiasme viste innbyggarane i byen fram sidene sine via storskjerm, og læraren fekk kjennskap til ein by vi andre i personalet ikkje visste eksisterte. Eg melde meg inn i nettby sist veke, forklarte for elevane at eg hadde flytta inn i samband med studiet og at eg gjerne ville vere venn. Dei syntest det var stas, og innlemma meg raust i venneflokken. Allereie første kvelden fekk eg tilbod frå to framande karar som ville vere meir enn venn. Direkte og utan blygsel, dei var jo anonyme. Då eg avslo, fekk eg beskjed om at dette var ein sjekkeplass, og at eg burde nytte høvet til å finne ein elskar. Møtet med Nettby gjorde meg skuffa og uroa for elevane, og eg må motivere meg kraftig for å tenke ut korleis ein kan nytte dette nettsamfunnet til anna enn å arbeide med digital danning. Før eg slaktar det mest populære nettsamfunnet overfor elevane, må eg sette meg meir inn i det. For å kunne nytte nettsamfunnet til pedagogisk verksemd hadde i tilfelle vore ein unik sjanse til å møte elevane på eigen arena.
Facebook.no har eg vore medlem eit par år. I utgangspunktet for å halde kontakt med gamle elevar på anna kant av landet. Etterkvart har tidlegare studievenner tatt kontakt, og eg held kontakt med familie og venner. Sosialt og oppdaterande, og brukt med varsemd kan ein unngå ubehag. På Facebook kan ein velje sine venner, og i kor stor grad dei skal bli innlemma i livet, barna, brødbakinga og selskapligheitene. Ein vel sjølv korleis ein vil framstå. På Facebook kan ein melde seg inn i grupper, gi si støtte i samfunnsmessige spørsmål og på den måten vert nettsamfunnet ein arena for samfunnsdeltaking. Når spørsmålet om den skjemmande kraftlina kjem inn i stova via nettet, vil fleire orientere seg, jamfør Obama si presidentkampanje. Om Facebook kan nyttast i pedagogisk verksemd? Då lyt eg få nokre tips frå dykk andre, foreløbig tenkjer eg at der fins andre enklare, sikrare(?)og like populære verkty å skape god undervisning ut frå, til dømes Blogger.com.
Det tredje og obligatoriske nettsamfunnet eg er medlem av, Del og bruk. no, skildrar seg slik: Et nettverk for lærere, pedagoger, forskere, byråkrater, bibliotekarer og andre med interesse for sosial web, IKT og skole. Del, øk og bruk din digitale kompetanse. Sammen er vi smartere! Som nytt medlem i nettsamfunnet har eg så vidt begynt å orientere meg. Fann ein super film om nettvett som eg skal bruke, og er spent på i kor stor grad eg kjem til å dele. Det vil eg nok med tid og erfaring. Her var det trygt å vere!; )

3 kommentarer:

  1. Hei Anna! Dette var interessant lesing. Dessverre litt skremmende også! Og da tenker jeg på dine erfaringer med Nettby. Slike erfaringer gjør at jeg nok ikke ville brukt Nettby i undervisningen i det hele tatt. Da må vi jo oppfordre elever til å bli medlemmer til et nettsamfunn som vi ikke liker og som politiet faktisk advarer mot. Heldigvis jobber jeg på barnskole så Nettby er uansett ikke aktuelt - elevene er ikke gamle nok.

    Når det gjelder Facebook og undervisning så er du jo selv inne på ting som kan brukes: gruppene man kan melde seg inn i som vedrører ting som skjer i samfunnet som man enten støtter eller er i mot. Det kan bli fine diskusjoner av slikt.

    SvarSlett
  2. Interessant å lese det du skriver, Anna. Jeg har samme erfaringene som deg med Nettby. Har ikke meldt meg inn i Nettby selv, siden datteren min har delt sine erfaringer med meg. Mange henvendelser på lik linje med det du beskriver: menn som foreslår kontakt og møter, samt kommer med ganske ubehagelige forslag. Nettby er og blir en sjekkeplass, ser det ut til. Jeg ville ikke anbefale Nettby i skolesammenheng. Facebook er mer nøytralt i så måte, man velger selv venner og synlighet på nett...

    SvarSlett
  3. Heisann Anna! I denne leksjonen skulle vi melde oss inn i tre nettsamfunn som du skisserer. Forhørte meg litt rundt og alle både lærere og elever frarådet meg Nettby. De hadde samme erfaring som du til dette nettsamfunnet.

    Du har rett i at Facebook er sosialt og oppdaterende, men en må være kritisk. Selv om man velger sine venner med omhu, kan en komme ut for uønskede ting. Opplevde dette selv av "venner" som jeg hadde akseptert.

    SvarSlett