mandag 5. oktober 2009

Å bruke skulerelaterte lenker frå nettet.

For få år tilbake skulle vi lærarar orientere oss mot kostbar pedagogisk programvare på CD, og desse vart oftast installert lokalt på elevmaskiner. No ligg det eit fruktfat, eller la oss kalle det plantasjer av lærerike lenker ute på nettet, vi kan berre gå inn og forsyne oss! Berre vi veit kvar vi skal finne dette verktyet som skal hjelpe oss og eleven å nå kompetansemåla i LK06.

L.Harboe skriv i http://www.norskboka.no - digitale verktøy i norskfaget (Oslo, universitetsforlaget) om å "hente, vurdere og anvende fagstoff fra digitale kilder i muntlig og skriftlig arbeid". Han anbefaler http://www.bloglines.com/ og Google Reader på http://www.google.com/ . Harboe viser også til gode og oppdaterte lenker på http://www.skolenettet.no/

Skolenettet skriv i hyperteksten sin "Om oss" på nettsida si:

"På Skolenettet finner du de fastsatte læreplanene for Kunnskapsløftet, knyttet til nettressurser. Du får se forslag til lenker og innhold knyttet til kompetansemål og grunnleggende ferdigheter."

På Skolenettet.no finn ein t.d.denne multimediale lenken her: http://www.medietilsynet.no/no/Trygg-bruk/Barn/Charlis-nettips/Kildekritikk/, som nyttar tekst, bilete og lyd for å få fram bodskapen sin.
Her kan ein lærar plukke frå lenkelistene, og nytte verktyet til å skape ei variert undervisning der elevane får ta fleire sansar i bruk.


I år fekk eg ei interessant utfordring; 1.klasse. Heilt nytt for meg som i alle år har operert på dei høgare trinna.Nye elevar, nye læreverk. Og korleis undervise elevar som ikkje kan lese og skrive enda. Læreverka vi nyttar har læringsressursar på nettet.

I matematikk brukar vi Multi , http://www.gyldendal.no/multi/.
Nettoppgåvene følgjer kapitla i grunnbøkene, og har interaktive øvingar der eleven i stor grad må instruerast av lærar. Eleven får rask respons i form av jubelrop på høgtaler ( noko som føreset bruk av headset når fleire er samla). Rask respons er etter mi erfaring motiverande, men jubelrop kan etter mi meining stresse eleven meir enn nødvendig. Ein instruksjon ( helst i begge målformer) eleven kunne lytte til hadde etter mitt syn vore betre for dei som ikkje kan lese enda.

Oppgåvene liknar på spel elevane kanskje har kjennskap til frå fritida. Torstein Salvesen ( IKT-boka 1.0, 2009) meinar at " I dag er de digitale verktøyene elevenes virkelighet, og vi har en gyllen mulighet til å møte dem der de er." Med motiverande, oppdatert og variert innhald i verktykassa kan lærarar gi elevane hjelp til å nå kompetansemåla i LK06. Men det krev ei kritisk vurdering frå læraren si side, så det vert tatt i bruk der det gir meining.

_________________________________________________________________

http://www.norskboka.no - digitale verktøy i norskfaget (Harboe,2007, Oslo, universitetsforlaget)

http://www.bloglines.com/

http://www.google.com

http://www.skolenettet.no/

http://www.medietilsynet.no/no/Trygg-bruk/Barn/Charlis-nettips/Kildekritikk

http://www.gyldendal.no/multi/

Torstein Salvesen ( IKT-boka 1.0, 2009)

2 kommentarer:

  1. Vi har gode erfaringer her hjemme med Multi, både på 2., 4. og 6. trinn;-)

    SvarSlett
  2. Eg har også det! No om dagen jobbar eg med å kartlegge 1.klassingane mine, og kva dei kan få til. Meir enn eg trur sikkert!! På ein skule som skal leggast ned til våren vert det ikkje investert i så mykje utstyr, men eg har kjøpt to iMac og ei kanon kobla til ein ny bærbar, og du verden som vi kosar oss!Like nytt for meg som for dei!

    SvarSlett