tirsdag 6. oktober 2009

Korleis motvirke kopiering og plagiering i skulen.

Kva utfordringar står vi overfor i skulen for å hindre kopiering og plagiering av digitale tekstar?
Plagiat høyrest svært alvorleg ut, og det er nok ikkje
 "akademisk bedrageri" (http://no.wikipedia.org/wiki/Plagiat) eleven i 6.klasse har i tankane når han skal vere flink og finne fram til lærestoff på internett, sortere ut det aktuelle og presentere dette. For det rette svaret, det er for eleven det som står i boka, eller på nettet.
Ei noko naiv framstilling av dagens elevar? Nei, ikkje i barneskulen ,vil eg hevde. Sjølv om læraren instruerer:
"Skriv teksten med eigne setningar" , så er ikkje det god nok opplæring for å hindre kopiering og plagiering.
Her må det ei yttarlegare bevisstgjering og opplæring i kjeldebruk til, kanskje allereie frå 5.-6.klasse av, om ein skal førebygge plagiering av digitale tekstar.
Aftenposten publiserte Stig Roland Rask sine "10 tips mot fusk" i artikkelen "Elever fusker med leksene".
Rask sine tips var retta mot læraren, og eg trur han har rett i at det er i skulen denne opplæringa og bevisstgjeringa må foregå.
Rask sine tips om tettare oppfølging av eleven gjennom skriveprosessen, frå oppgåvene vert laga i fellesskap til dei vert presenterte, går rett inn i LK06 sine prinsipp for opplæringa når det gjeld elevmedverknad.




 









_______________________________________________________________________
Kjelder:
Plagiat: http://no.wikipedia.org/wiki/Plagiat (henta 5.10.09)
Stig Roland Rask: "Elever fusker med leksene" http://www.aftenposten.no/jobb/article1329985.ece  (Oppdatert: 23.01.09 kl. 12:12 Publisert: 26.05.06 kl. 00:05) (henta 5.10.09)
Elevmedverknad: http://www.udir.no/Artikler/_Lareplaner/Prinsipp-for-opplaringa-i-Kunnskapsloftet/ (henta 5.10.09)

3 kommentarer:

  1. Jeg er så enig med deg, Anna! "Plagiering" starter i barneskolen, men jeg tror ikke elevene forstår konsekvensene av det de egentlig gjør. Vi må vise dem veien og fortelle dem konkret hva vi mener med "skriv med egne ord / setninger" og fortelle dem hvorfor de må gjøre det. Kanskje vi må starte før 5.trinn også?

    SvarSlett
  2. Tror ikke elevene ser nok galt med det på de lavere trinnene jeg heller. Mange tror nok det er den riktige arbeidsmåten. Synes denne bevisstgjøringen kan starte tidlig på barneskolen;-)

    SvarSlett
  3. Er helt enig i at elevene på grunnskolen ikke ser konsekvensene av kopiering og plagiering. Samtidig tror jeg at vi også må rettlede foresatte i denne prosessen, da en del oppgaver blir utført hjemme med foresatte som medhjelpere. Har hatt mange diskusjoner om dette temaet med mine barn. Ser klart at tidlig bevisstgjøring muligens kan minske "Plagiering".

    SvarSlett