mandag 26. oktober 2009

Definisjonar av digital kompetanse

Søby, Erstad, Krumsvik og Baltzersen definerer omgrepet digital kompetanse. Seier dei det same?
Erstad sin definisjon er kort, han samanfattar alt i dei tre orda; "ferdigheter, kunnskaper og holdninger ved bruk av digitale medier for mestring i det lærende samfunnet (Erstad,2005:12).
Søby (2005) nyttar dei same orda, men legg til " kreativitet". Søby sin definisjon er altomfemnande etter mitt syn, sidan han har med den kreative bruken av ferdigheitene.
Baltzersen (2009) si pyramide er trinnvis og konkret. Det han kallar " digital bearbeidingskompetanse" er nok det som går på "kreativitet".  Den definisjonen som etter mitt syn er mest konkret og retta inn mot læraren som lesar, er Krumsvik sin modell (2007: 72). Men den er meir komplisert å referere.
Svaret må bli at dei seier mykje det same, men har litt ulik vekting på dei ulike bestanddelane i definisjonen sin og det er forskjell på kor konkrete definisjonane er som rettesnor for lærarar.

Her er min lett omskrivne ( etter Søby,2005), forkorta og supplerte definisjon av digital kompetanse:
"Digital kompetanse er ferdigheiter, kunnskap og haldningar som alle treng for å kunne bruke digitale medier kreativt og kritisk, for læring og meistring i kunnskapssamfunnet".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar