tirsdag 6. oktober 2009

Er læraren "flaskehalsen" i forhold til at eleven skal få den digitale kompetansen LK06 krev?

I artikkelen "Læraren er flaskehalsen" datert 19.8.2009 (http://www.nrk.no/nyheter/1.6736536)  uttaler prosjektleiar for Forsknings- og kompetansenettverk for IT i utdanning (ITU) Monitor, Vibeke Kløvstad;
«Elevene lærer mindre i fagene, og vi risikerer at en stor andel av elevene står uten basisferdigheter i data når de kommer på videregående. Disse elevene får en unødig tøff overgang til videregående, for der skal de bruke datamaskinen i oppgaveløsningen
I ingressen til artikkelen kan vi lese at "Elevene har fått it-utstyr i verdensklasse. Det er lærerne som svikter".
I artikkelen vert det vidare hevda at Kløvstad meinar det er lærarane sin kompetanse og arbeidsmønster, i tillegg til usystematisk skuleleiing, som er dei store flaskehalsane som hindrar It-basert undervisning.

Artikkelen er basert på resultat frå ITU Monitor 2009 - Skolens digitale tilstand.
Om ein ser nærare på oppsummeringa i ITU Monitor 2009, så viser den at det ikkje lenger er infrastruktur, men korleis IKT skal brukast fagleg som er ei av hovudutfordringane. Og at kompetanseheving av lærarar er svært viktig.
I ein artikkel i UTI Monitor 2009 vert det vist til at lærarane framhever "prøving og feiling" som ei nyttig læringsform for IKT.
Denne uformelle læringa kan føre til ein meir privatisert bruk av IKT i utdanning, vart det skrive i UTI Monitor 2007 ( Cuban,2001; ITU Monitor,2007). Det vart mellom anna advart mot at viktige område kunne bli neglisjert eller gløymt gjennom uorganisert opplæring.
I følge artikkelforfattaren er det dei digitale ferdigheitene Kløvstad fokuserer på, og omtalar.
Begrepet "Digital kompetanse" er ikkje nevnt.

I Søby (2005), ITU , sin rapport "Digital skole hver dag - om helhetlig utvikling av kompetanse i grunnopplæringen" (http://www.udir.no/upload/Rapporter/ITU_rapport.pdf) har han ein definisjon på begrepet " Digital kompetanse", som femnar om langt meir enn berre ferdigheitene:
" Digital kompetanse er ferdigheter, kunnskaper, kreativitet og holdninger som alle trenger for å kunne bruke digitale medier for læring og mestring i kunnskapssamfunnet."
I følgje utredninga til Søby  var det i 2005 langt fleire aktørar enn lærarane som hadde ansvar for å følgje opp føringane i læreplanen Kunnskapsløftet (http://www.udir.no/grep).
Søby anbefalte i rapporten  konkrete oppgåver til både Utdanningsdirektoratet, skuleeigarane og skulane.
Mellom anna kom det fram anbefalingar i rapporten ( Søby, (2005) som gjekk konkret på opplæring og tilrettelegging. 
Det vart vist til at:
-Læreplanen sitt manglande opplegg for progresjon og krav til utvikling av den digitale kompetansen relatert til årstrinn og fag, må kompenserast og koblast til kompetansekravet til lærarane. Konkretisering må til. Lærarane må vere trygge på kva det betyr i praksis å vere digitalt kompetente, og korleis progresjonen skal vere. Det må utarbeidast ein guide for skuleleiarar og lærarar som viser gode eksempel på digital kompetanse i fag og på årssteg.

- Digitalt kompetente skuleleiarar er ein føresetnad for å få skuleutvikling som inkluderer den digitale kompetansen. Desse må tilrettelegge for og kreve obligatorisk utvikling av digital kompetanse blant lærarane.

Denne rapporten var frå 2005. Og så viser ITU Monitor sin rapport frå 2009 at " Lærerene fremhever "prøving og feiling" som en nyttig læringsform for IKT" (ITU Monitor 2009).
Då har det etter mitt syn svikta fleire stader, truleg ikkje berre hos læraren som det vart hevda i avisartikkelen.

__________________________________________________________________________

Aftenposten: "Læraren er flaskehalsen" datert 19.8.2009 (http://www.nrk.no/nyheter/1.6736536)

ITU Monitor 2009 - Skolens digitale tilstand


Cuban,2001; ITU Monitor,2007

Søby (2005), ITU  (http://www.udir.no/upload/Rapporter/ITU_rapport.pdf )
 
Kunnskapsløftet (http://www.udir.no/grep).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar