fredag 30. oktober 2009

Oppdraget, visjonen og resultatet- kva skal skje vidare?

Det er i fastlagt i læreplanen, L06, at bruk av digitale verkty skal inngå i alle fag på alle årstrinn på linje med å lese, skrive, rekne og uttrykke seg munnleg. I Søby sin rapport, Digital skole hver dag (2005), står det at "ansvaret hviler på myndighetene OG på skolen selv. Skolens digitale hverdag handler om bevilgninger, men like mye om endring innenfra til en ny tid, en ny mediekultur og en digital hverdag for barn og unge". Korleis står det til i 2009, har vi nådd målet om integrering av IKT i alle fag?
 I Program for digital kompetanse (2004-2008) - posthumt frå 2008 kan vi lese at " (...)det har vært en avstand mellom ambisiøse politiske visjoner og mål for digital kompetanse, og skolens evne til omstilling og implementering av digital kompetanse i praksis".
Kva har ein komme i mål med? I fylgje Vibeke Kløvstad, UTI,  er vi  i verdstoppen når det gjeld datautstyr og infrastruktur – så det er ikkje lenger spørsmål om dette, men spørsmål om korleis skulane bruker utstyret.
ITU Monitor 2009 viser at einsidig satsing på PC-dekning i skulen ikkje er nok. Det er lærerane sin kompetanse og arbeidsmønster, saman med usystematisk skuleleiing som er flaskehalsen i norsk grunnskule i dag.
Korleis kjem ein vidare? I artikkelen  "Vil styrke skoleledelsen for å bedre IKT-bruken"  (http://www.regjeringen.no/) kan ein lese kva Kunnskapsdepartementet vil gjere for å styrke bruken av IKT i skulen:
 •Digitale ferdigheiter skal styrkast i den nye lærerutdanninga og gjennom vidareutdanningstilbod.
•Pedagogisk IKT-bruk blir ein del av den nye rektorutdanninga.
•Det skal etablerast eit nytt nasjonalt "Senter for IKT i utdanningen", som blant anna skal drive veiledning av skular og skuleeigarar
•Det skal utviklast kvalitetssikringsverkty for digitale læremidler.
Kunnskapsdepartementet etablerer Senter for IKT i utdanningen frå årsskiftet 2009/2010. Hovedoppgåva for senteret blir å styrke kunnskapen om IKT i læringsprosessane og å formidle denne kunnskapen. Senteret vil også ha viktige oppgåver innanfor digitale læringsressurser, læringsteknologi, identitetsforvaltning, standardisering og utdannings- og yrkesinformasjon.
 
Dette ansvaret tek myndigheitene. Då står det att å sjå om skuleleing og lærarar prioriterer tid til å gjere sin del av arbeidet med å integrere IKT i alle fag på alle trinn.


.........................................................................................................................................................
Søby, M (2005): Digital skole hver dag -om helhetlig utvikling av digital kompetanse i grunnopplæringen. ITU, Universitetet i Oslo [Internett ] Tilgjengelig frå: http://www.udir.no/upload/Rapporter/ITU_rapport.pdf [Lasta ned 05.10.2009]

Kunnskapsløftet, Læreplan for grunnskolen og videregående opplæring 2006 (L06). Oslo, UFD.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/aktuelt/nyheter/2009/vil-styrke-skoleledelsen-for-bedre-ikt-b.html?id=573971

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar